02.12.2019

Jak zvládnout delší trasu autem?

I přesto, že se ceny pohonných hmot šplhají k hranici 40 Kč, se stále jezdí na dlouhé trasy, a to kvůli pracovním schůzkám, návštěvám rodiny a podobně. Ale dlouhé trasy, jak jistě sám víte, jsou únavné, nezáživné a často hrozí, že za volantem usnete. Jak tedy dorazit do cíle ve zdraví, i když nejste ve stoprocentní formě?

Zapomeňte na kofein. Jestliže patříte mezi řidiče, kteří do sebe hodí kávu, a myslí si, že za volantem díky kofeinu neusnou, pak jste na omylu. Než začne kofein působit, trvá to asi dvacet minut. Takže i přes jakékoliv množství kofeinu se budete stále cítit mizerně, tak pozor na to. Ideální jsou spíše tablety, které obsahují kofein, ale uvolňují ho postupně.

Na každé auto esa v rukávu nemáte. Nevíte, co od auta čekat, pokud ho máte z autopůjčovny. Před delší trasou si nejprve vypůjčené vozidlo projeďte, abyste zjistili, kde se co ovládá. Během jízdy se tak nebudete s ničím hrát, a tak snížíte riziko nehody.

Pozor na spánek

Neměli byste před jízdou spát déle jak dvacet minut, protože po 20 minutách se tělo ocitne v hluboké spánkové fázi, a tak budete rozespalí. Ideálně je prospat se 15 až 20 minut a načerpat tak dostatek sil. Během jízdy byste se měli občerstvovat, protože hydratace způsobuje větší únavu a také ochabnutí pozornosti. Během řízení spotřebujte alespoň 2,5 dcl vody za každou hodinu za volantem.

Pusťte si rádio

Některé auto má hlučné tlumiče, jiné je zase tak tiché, že byste za volantem klidně usnuli. Neměli byste mít v autě klid, raději si pusťte rádio, písničky, nebo hrajte se spolujezdcem slovní fotbal. Udržíte si tak dostatečnou pozornost a cesta vám mnohem rychleji uteče.

Za volantem byste neměli jíst fastfoodové jídlo. Sice tím naberete energii, ale jídlo vám ubírá na pozornosti. Dbejte na své bezpečí.

Před jízdou byste si navíc měli zkontrolovat stav vozidla – pneumatiky, světla, povinnou výbavu a podobně. Nikdy nevíte, co vás na delší trase postihne.