08.01.2020

Úleva pro vaše unavené nohy

Jistě se mnou budete souhlasit, že ne vždy se člověk cítí ve skvělé formě, pln zdraví a dobré nálady.Ať už je na vině onemocnění těla či únava duše, občas zkrátka nastane chvíle, kdy z celého srdce zatoužíme po klidné chvilce relaxace.Poradíme vám několik typů, jak si dopomoci k návratu fyzické i psychické kondice. Základem je jen vana plná vody a něco málo k tomu.

Všechny následující rady však můžeme doporučit jen těm z vás, kteří netrpí kupříkladu alergií, kardiovaskulárním onemocněním či jiným neduhem, pro který je pobyt ve vodě nevhodný. Pokud vás postihla viróza či nachlazení, napusťte si vodu co nejteplejší a do ní použijte několik kapek éterického oleje, který můžete zvolit buď jednodruhový, nebo zkombinovat více vhodných druhů. Jako tradiční prostředek proti rýmě a virové infekci se osvědčil eukalyptus, tymián a šalvěj.

Využijte přírodních sil k tomu, aby nad vámi infekce nezískala navrch. Bylinky působí proti zánětu a v kombinaci s teplou vodou uvolňují ucpaný nos a dutiny. Po koupeli doporučujeme zabalit se do nahřáté osušky a poté v teple relaxovat. Mnohdy ještě viry neukázaly svoji sílu, ale vinou pobytu v mrazivém počasí se cítíme prochladle a prachbídně. Účinným receptem na promrzlé nohy je koupel s esencí rozmarýnu, který spolu s teplou vodou způsobí, že budou vaše nožky během chvilky v naprosté pohodě. Unavené, oteklé a bolavé nohy vzpruží také osvědčený eukalyptový roztok.

Dbáme však na to, aby doba koupele nohou nepřekročila dvacet minut, respektujeme také své vlastní pocity. Po koupeli je namístě klidný odpočinek, v případě unavených nohou pak jejich podepření v mírně zvednuté poloze.Dopřejte si trochu luxusu a po osvěžující koupeli si užijte ještě nějaký čas odpočinku, třeba při pěkné knížce nebo oblíbené hudbě.